Koniecznie sprawdź harmonogram zajęć Twojej szkoły Leader School aby nic Cię nie zaskoczyło!
Na tym poziomie uczeń kontynuuje pracę metodą bezpośrednią nauki języka obcego. Cały zasób dotychczasowej wiedzy zostaje utrwalony w komunikacji poprzez liczne gry i zadania językowe. Metoda bezpośrednia pomaga młodemu słuchaczowi opanować szybko i w przyjemnej atmosferze najważniejsze umiejętności językowe – mówienie i rozumienie ze słuchu. Metoda komunikacyjna pomaga utrwalić gramatykę oraz słownictwo w naturalnych kontekstach życia codziennego.
<b>
Głównym celem metody bezpośredniej jest nauczanie umiejętności komunikacji w języku obcym, poprzez minimalizowanie użycia języka ojczystego w czasie lekcji i wykształcenie pewnych odruchów językowych. To prowadzi do myślenia w języku, którego się chcemy nauczyć, a dzięki temu łatwości w posługiwaniu się nim w praktyce.
<b>
Metoda bezpośrednia kładzie duży nacisk na praktykę i pracę ustną – słuchanie i mówienie. Około 80% lekcji to praca ustna z lektorem, polegająca na kontrolowanym dialogu, w którym lektor zadaje pytania w oparciu o wprowadzone wcześniej słownictwo oraz zagadnienia gramatyczne. W ten sposób nowy materiał jest ćwiczony zarówno w praktyce jak i w odpowiednim kontekście.
<b>
Ćwiczenie pytań i odpowiedzi w małych grupach uczniów jest prawdopodobnie najbardziej rozpowszechnionym sposobem nauki, znanym od setek lat. Intensywna wymiana pytań i odpowiedzi między nauczycielem a uczniem służy wyrobieniu nawyków językowych. Uczeń osiąga automatyzm odpowiedzi dzięki naśladowaniu całych fraz i zdań.
<b>
Nauczyciel kładzie duży nacisk na poprawność wypowiedzi pod względem wymowy, słownictwa i gramatyki, co utrwala prawidłowe nawyki językowe u słuchaczy, a także motywuje ich do dbania o formułowanie bezbłędnych zdań.
<b>
Znajomość zasad gramatycznych pojawia się z biegiem czasu: potrzebne zagadnienia gramatyczne poznajemy podczas lekcji, ćwicząc je od razu w praktyce w zdaniach, natomiast co jakiś czas robione są lekcje gramatyczne, poświęcone w całości utrwaleniu i wyjaśnieniu gramatyki.
<b>
Dodatkiem do metody bezpośredniej na tym poziomie jest metoda tradycyjna – praca na nowoczesnym podręczniku prowadzącym uczniów od poziomu Beginners do Advanced.
<b>
Zajęcia odbywają się 2 razy w tygodniu po 75 minut.
rozwijał umiejętność komunikacji,
ćwiczył zadawanie pytań i udzielanie automatycznych odpowiedzi na nie,
utrwalał gramatykę oraz słownictwo w naturalnych kontekstach życia codziennego,
używał określonych struktur gramatycznych,
układał wypowiedzi w oparciu o poznane słownictwo,
utrwalał prawidłowe nawyki językowe,
rozwiązywał testy językowe w oparciu o poznane różnorodne formy ćwiczeń,